Üniversitemizin Kahramanmaraş merkezli depremle ilgili olarak yaptığı sosyal sorumluluk çalışmaları ve bununla ilgili sosyal medya paylaşımları akademik çalışmalarda yer buluyor.
Ankara Üniversitesinden Öğr. Gör. Dr. Mehmet Özdemir, “Kahramanmaraş Depreminde Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımlarının Kurumsal Sosyal Sorumluluk Modellerine Göre İncelenmesi” konulu akademik çalışmasında Türkiye’deki üniversitelerin depremden sonraki bir aylık süreçte Twitter kullanımlarını inceledi.
Araştırma Gazi Üniversitesinin Kahramanmaraş merkezli depremde yardım çalışmalarına ve sosyal sorumluluk projelerine verdiği önemin yanı sıra söz konusu dönemde sosyal medyayı da ne derece etkin kullandığını gözler önüne serdi. Twitter hesabımızdan Kahramanmaraş merkezli depremin ardından bir aylık süreçte toplam 106 tweet atılırken, bu tweetlerin 91’ini depremle ilgili tweetler oluşturdu. Üniversitemiz böylece hem atılan toplam tweet hem de depremle ilgili tweet sayısı bakımından Türkiye’deki üniversiteler arasında ikinci sırada yer aldı.
Araştırmada, Gazi Üniversitesinin paylaşımlarında genel olarak depremzedelere yönelik yardımlara yer verdiği ifade edildi. Kurumsal sosyal sorumluluk kapsamında deprem bölgesine yardımlarda bulunan Gazi Üniversitesinin, paylaşımlarıyla da farkındalık yarattığına dikkat çekildi. Araştırmada şu ifadelere yer verildi: “Yaşanan depremin ardından 23’ü video olmak üzere 91 tweet atan Gazi Üniversitesi, genel olarak paylaşımlarında yapılan yardımlara yer vermiştir. Kurumsal sosyal sorumluluk kapsamında deprem bölgesine yardımlarda bulunan Gazi Üniversitesi, paylaşımlarında bu yardımlara değinerek toplumsal bir farkındalık yaratmaktadır. Bünyesinde barındırdığı bölümlerin bilimsel çalışmaları sonucunda mobil uygulamalar geliştiren ve bu uygulamaları toplumsal bilgilendirme amacıyla özellikle afetzedelerin kullanımına yönelik geliştiren kurum aynı zamanda kendi imkânları doğrultusunda üretimler de yapmıştır. Ayni yardımlar kapsamında 16 tır ile afetzedelere ulaşan kurum, sağlık hizmetleri ile de deprem bölgesine destek vermiştir. Gazi Üniversitesi tarafından yapılan çalışmalar, Carroll modeli ile özdeşleştirilebilmektedir. Bu modelde insan refahı ve iyi niyeti teşvik eden bir durum bulunurken isteğe bağlılık ve gönüllü olma durumu yer almaktadır.”
Araştırmaya göre söz konusu dönemde ilk sırada yer alan Dokuz Eylül Üniversitesinde atılan 146 tweetin 121’ini depremle ilgili tweetler oluşturdu. Üniversitemizi toplam 82 (73’ü depremle ilgili) tweetle Ankara Üniversitesi, 60 (48’i depremle ilgili) tweetle İstanbul Üniversitesi takip etti.
Gazi Üniversitesinin bu başarısı markaların sosyal medya performansını tamamen tarafsız ve objektif bir şekilde ölçümleyen Social Brands’ın 1-28 Şubat 2023 tarihlerini kapsayan sosyal medya sıralamasına da yansımıştı. BoomSocial verilerini kullanan SocialBrands’ın Facebook, Twitter ve Instagram’da yer alan 47731 (14212 Facebook, 10895 Twitter, 22624 Instagram) marka hesabını inceleyerek elde ettiği sonuçlara göre Gazi Üniversitesi, Türkiye’de tüm markalar arasında 15. sırada yer alma başarısı göstermişti. Türkiye’deki üniversiteler içinde ise Instagram’da en iyi performans gösteren 2’nci üniversite olan Gazi Üniversitesi, Twitter’da 6’ncı, Facebook’ta ise 8’inci sırada yer almıştı.
Üniversitemizin resmi Instagram, Facebook, Twitter, Linkedln ve YouTube hesapları Gazi Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından yönetilmektedir. Üniversitemizin görünürlüğü ve marka değeri bakımından akademik ve idari personelimizin, öğrencilerimizin ve mezunlarımızın sosyal medya hesaplarını takip etmesi büyük önem taşımaktadır. Üniversitemizin Facebook hesabına @GaziUniversitesi.1926, Instagram hesabına @gazi_universite, Twitter hesabına @Gazi_Universite, Linkedln hesabına @gazi_university ve YouTube hesabına @GaziUniversitesi1926 adresinden ulaşıp, hesaplarımızı takip edebilirsiniz.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.